Ny föreningskonsulent i Västerbotten

Rivstart. Något annat kan man inte kalla det. Knappt två veckor har gått sedan jag blev anställd på Naturskyddsföreningen i Västerbotten och jag har på den tiden hunnit med ett studiebesök på Framtidsveckan i Norrbotten, Naturskyddsföreningens rikskonferens i Åre, träffat ansvariga för vandringsleder i Skellefteå, och kanske framförallt fått fortbilda mig i webbpubliceringsverktyg och medlemsregister.

En epok går i graven nu när Nils Viklund avslutar sitt uppdrag åt föreningen med siktet inställt på varmare breddgrader. Jag som (delvis) ska försöka ersätta honom heter André Nyström och är född och uppvuxen i – och nyligen tillbakaflyttad till – Skellefteå. Jag är utbildad inom filosofi och statsvetenskap och har pluggat både i Uppsala och i St Andrews, Skottland. Jag har tidigare vikarierat som lärare på gymnasiet, arbetat som handläggare på Studiefrämjandet, och nu senast har jag arbetat i ett dokumentärfilmsprojekt.

Jag brinner för miljöfrågor och trivs bäst ute i det fria. Det är med en oerhörd stolthet som jag nu tagit mig an uppdraget som länskonsulent i Västerbotten. Det känns fantastiskt att få arbeta i en organisation vars värdegrund helt och håller överlappar min egen. Ännu bättre känns det att alla som jag hittills fått chansen att träffa visat en öppenhet, omtänksamhet och ett enormt engagemang. Jag ser också väldigt mycket fram emot att bekanta mig med alla er som jag ännu inte träffat. Har du vägarna förbi Skellefteå (och mer specifikt Magasinsgränd 3) så får du mer än gärna kliva in och säga hej. Har du tur kan du även få en kopp kaffe eller te – ekologiskt såklart!

Har du frågor, funderingar, tips eller idéer – hör av dig! Mina kontaktuppgifter finns numera på kontaktsidan.

Allt gott,

André Nyström