Nyhetsbrev till Naturskyddsföreningens medlemmar i Västerbotten – Maj 2020

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)

Ur innehållet:

Kretsen i Vindeln inspirerar med kreativa lösningar – Årsmötet flyttade ut till dansbanan!

I veckan har vi genomfört vårt årsmöte, och det blev premiär för oss att hålla till utomhus med de sedvanliga förhandlingarna. Det kändes verkligen ovanligt, men valet av plats för mötet lyfte vår träff på ett fantastiskt sätt.

Vi träffades vid Vindelns vackra hembygdsgård på Brånet där vi bänkade oss på den gamla dansbanan med en fantastisk utsikt över närområdet. Vi hade gott om plats och vackra vyer att njuta av.

Besluten ”klubbades” av mötets ordförande Leif Alperud på ett förträffligt sätt. När verksamhetsberättelsen hade presenterats av vår sekreterare tog vi upp en stor applåd till oss alla för att vi kände oss mycket nöjda med att vi genomfört så många arrangemang under 2019.

Vid punkten övriga frågor, blev det livliga diskussioner omkring ämnen som är aktuella för vår krets. Efter ett två timmar långt möte avslutade vi med att ta oss en ”svängom” för att hålla värmen denna svala vårkväll.

~ Vindelns Naturskyddsförening ~
Följ Vindelkretsen på Facebook

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)