Efterlysning av kandidater till Naturskyddsföreningens riksstyrelse

Har du eller någon som du känner det som krävs för att sitta i Naturskyddsföreningens riksstyrelse? Nu söker vi i riksvalberedningen särskilt efter personer med erfarenhet inom organisationsutveckling, mångfald, digitaliseringsarbete, processledning och budgetarbete.

Vårt förslag till riksstämman skall spegla samhällets mångfald i linje med föreningens framtidsstrategi: “Vi behöver bli en ännu mer inkluderande organisation och utveckla fler metoder för att nå alla grupper i samhället, inte minst nyanlända svenskar som vi vill knyta till oss i arbetet för miljö och natur.”

Följande kriterier för urval av kandidater beaktas (allt behöver inte stämma in på samma person även om det är meriterande att leva upp till flera kriterier):
– Förutsättningar att stärka folkrörelsen
– Kontakter och nätverk
– Engagerande, drivande och kan se till att få saker gjorda
– Bra på att samarbeta och fungerar bra tillsammans med andra
– Står upp för sina egna åsikter
– Entusiasmera våra medlemmar till att bli mer aktiva
– Processledning
– Erfarenhet av digitaliseringsarbete
– Styrelseerfarenhet på nationellt plan tillika erfarenhet av budgetarbete

Tipsa oss om kandidater genom att mejla till valberedningen@naturskyddsforeningen.se senast den 29:e januari.

De som ni vill lyfta fram får gärna vara tillfrågade om de kan tänka sig att ställa upp.

Intervjuer sker löpande så fort tips inkommer.

Mvh
Naturskyddsföreningens riksvalberedning