Hjälp Naturskyddsföreningen i Västerbotten att rekrytera förtroendevalda – bli valberedare!

Valberedningen utgör en av de absolut viktigaste funktionerna i Naturskyddsföreningen. Som valberedare hjälper du medlemmarna att utse en kompetent och välfungerande styrelse. Tillsammans med de andra i länsförbundets valberedning följer du styrelsens arbete, lyssnar till medlemmarnas önskningar och tar fram ett förslag till styrelseledamöter inför årsstämman.

Du kan liksom alla ledamöter utgå från vilken ort som helst i Västerbotten.

Specifika önskemål eller information:

Vi söker dig som ser till föreningens bästa och är väl insatt i dess arbete. Du ska ha lätt för att samarbeta och samtidigt ha den integritet som krävs för att driva igenom eventuella förändringar som du anser vara nödvändiga. En annan förutsättning är att du är väl insatt i hur arbetet i en ideell organisation fungerar på bästa sätt. Du ska vara lyhörd och får gärna ha erfarenhet av att intervjua. Det är även bra om du som valberedare har ett stort kontaktnät där framtida styrelseledamöter kan finnas. Du ska vara medlem i Naturskyddsföreningen men får inte vara att ledamot i styrelsen i Västerbottens länsförbund.

Minimiåtagande:

Två timmar varannan månad med uppehåll under sommaren samt ca. 10–20 extra timmar i perioden januari till mars. Uppdraget löper under ett år från årsstämman. Valberedningen väljs av medlemmarna på årsstämman i mars/april.
Varmt välkommen till ett viktigt jobb för Naturskyddsföreningen Västerbotten!

När och var genomförs uppdraget:

Löpande under året mellan årsstämmorna som vanligtvis hålls i mars/april.

Vi vill ha din intresseanmälan så snart som möjligt, antingen via e-post vasterbotten.valberedning@naturskyddsforeningen.se eller telefon 073-664 50 37.