Rekordstor ny styrelse vald vid länsförbundets digitala årsstämma

Västerbottens länsförbund har genomfört sin årsstämma för 2021, digitalt via videolänk.

Vi vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som var med och ett särskilt tack till mötesordförande Lotta Silfver från riksstyrelsen som gjorde ett fantastiskt jobb med att leda mötet, trots en del tekniska problem. På nedan bild kan du se ett skärmklipp från den digitala stämman, totalt deltog 24 personer under kvällen.

Tack vare ett gediget arbete från länets valberedning under de gångna månaderna kunde stämman välja in en rekordstor styrelse med en spännande bredd av kompetenser, erfarenheter och intresseområden.

Vi hälsar våra nya teammedlemmar varmt välkomna till länsförbundets styrelse!

Ett stort tack också till avgående styrelseledamöter för ert engagemang och bidrag till Naturskyddsföreningens verksamhet i Västerbotten under 2020.

Länsförbundets nya styrelse består av:

Sture Gustafsson
Maria Grånemo
Krister Persson
Maria Mårtensson
Erika Lyrén
Liv Oscarsson
Elisabeth Holmström
Björn Forsberg
Hanna Zellman
Bo Gunnar Pettersson

Ordförandeposten är vakant och valberedningen kommer därför att fortsätta med detta arbete för en begränsad tid framåt. Uppdragsbeskrivningen för styrelseordförande hittar du här