Stort engagemang för pollinatörer

TACK till alla som deltog och engagerade sig när vi uppmärksammade Biologiska Mångfaldens Dag i Åsele i lördags. Vi är så glada att se att engagemanget och intresset för pollinatörer & biologisk mångfald är stort!

Angelika höll i en inspirerande föreläsning om pollinerande insekter och varför vi behöver dem, Sture visade upp sina bikupor och honungsbin, och David lärde ut hur man bygger hotell för vildbin.

Både barn & vuxna gick tipsrunda och vi fikade fantastiskt goda mackor, med växtbaserat pålägg för att tydliggöra och visa exempel på grönsaker och växter som är beroende av pollinering.

— Evenemanget är en del av Naturskyddsföreningen i Västerbottens pollineringsprojekt. Nästa stopp är i Sorsele den 3 juni och därefter Lycksele den 27 augusti.

— Vill du veta mer om projektet eller engagera dig i ett lokalt nätverk inom temat pollinering? Tveka inte att höra av dig till kansliet eller vår projektledare Angelika Schindler-Egl:
Kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se, Angelika.egl@naturskyddsforeningen.se eller läs mer här!