PLATSER KVAR: Resande kurs, framtidslandet i Norr

I samarbete med Färnebo Folkhögskola, Naturskyddsföreningen i Norrbotten och Jåhkågasska sameby erbjuds nu en resande kurs runtom i Sápmi för att studera den så kallade gröna industriomställningen.

Kursen riktar sig till dig som vill lära dig mer om rättvisefrågor och som vill hitta arbetssätt, kunskap, och inspiration. Det krävs ingen särskild förkunskap. Kursen passar både dig som aldrig tidigare varit engagerad och dig som vill hitta nya vägar i ditt engagemang.

Vi kommer att besöka H2Green Steel i Boden, Laver och Gallok som hotas av nya gruvor, och den flyttade gruvstaden Kiruna. Vi kommer även att vara med på solenergifestival i Luleå och miljöfilmfestivalen Ljusglimt i Arjeplog. På kursen medverkar journalisten Arne Müller som nyligen höll ett uppmärksammat ”Sommar i P1”. Det finns enstaka platser kvar så det går att söka några dagar till.

Studieresan går av stapeln 28 sep – 13 okt. Före och efter resan har vi träffar på distans, dvs 16-23 sep samt 17-25 okt.

Läs mer här och anmäl dig här!

Frågor? Kontakta:
Lars Igeland: