Föreningskonsulent till länsförbundet

Vi söker dig som i samarbete med länsförbundet ska genomföra verksamheten vid vårt länskansli. Arbetet består huvudsakligen i att stödja och utveckla verksamheten i föreningens kretsar i länet och att anordna utbildningar av olika slag. I tjänsten ingår också att bistå länsförbundets styrelse med att samordna och administrera natur- och miljövårdsarbetet inom länet.

Kvalifikationer & personliga egenskaper:

• Krav:
    • God samarbets- initiativ- och organisationsförmåga
    • God social kompetens; förmåga att bemöta personer på ett trevligt sätt
    • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
    • God förmåga att hantera vanliga datorprogram, hemsidor och sociala medier
    • Innehav av B-körkort
    • Du har ett genuint miljöintresse
    • Du har grundläggande demokratiska och människorättsliga värderingar
  • Meriterande:
    • Kännedom om Naturskyddsföreningens verksamhet
    • Erfarenhet av att anordna utbildningar, workshops och större möten
    • Erfarenhet från utvecklingsarbete i ideella organisationer

Tjänsten är på halvtid (50 %). Arbetet innebär mycket kontakt med våra lokala kretsar både genom resor och med andra kommunikationssätt. En mindre del av arbetet är på kvälls- och helgtid. Arbetet schemaläggs i diskussion mellan arbetsgivaren och den anställde. Länskanslifunktionen kan placeras varsomhelst i länet, placeringen fastställs i samråd med den sökande inför anställningen.

Naturskyddsföreningen värnar om en rekrytering fri från diskriminering, som ger samma möjligheter till alla sökande, vilket även innefattar sökande med lönebidrag. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, månadslön och individuell lönesättning.

Om du har frågor är du välkommen att mejla till: vasterbottens.lan@naturskyddsforeningen.se
eller ring Mats Djupsjöbacka, vice ordförande, 070-226 67 16

Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 10 januari 2017  till:
Västerbottens Naturskyddsförening
c/o Sture Gustafsson
Storgatan 55E
919 31 Åsele

eller via e-post till:  vasterbottens.lan@naturskyddsforeningen.se