Umeå: En hållbar miljöpolitik efter 2014

Naturskyddsföreningen i Umeå jobbar under valåret med att lyfta fram miljöfrågorna i politiken:

Vi vill uppmärksamma allmänhet och Naturskyddsföreningens medlemmar på vilken grön politik de olika partierna är tänker driva efter valet 2014. Vi vill hjälpa till att guida de väljare som vill rösta för en kraftfull miljöpolitik i valet 2014. Vi vill även se till att frågor kring betydelsen av tätortsnära natur och den svenska skogspolitiken hamnar högt på den politiska dagordningen. Vi vill även hjälpa till att förankra Riksföreningens stora satsning på miljömärkning av riksdagskandidater inför valet 2014.

Intresserad? Kontakta umekretsens ordförande Mats Djupsjöbacka.