Kallelse till länsstämma — varmt välkommen!

Alla medlemmar hälsas härmed välkomna till länsstämma och temadag om kretsutveckling och biosfärområdet Vindelälven-Juhtatdahka.

Tid: Lördag 16 april kl 09:30 – 16:00
Plats: Hotell Forsen i Vindeln (visa på karta)

Anmäl ditt deltagande senast den 7 april till André på kansliet:
E-post: andre.nystrom@naturskyddsforeningen.se
Telefon: 070-555 73 65

Länsförbundet bjuder alla på vegetarisk lunch och fika. Vänligen meddela vid anmälan om du har önskemål om specialkost. Varmt välkommen!

09:30 Samling och fika
10:00 Inledning av länsordförande Staffan Landström
10:10 Länsstämma (årsmöte)
Alla handlingar till stämman kommer att finnas tillgängliga längre ner på denna sida inom kort.
11:00 Kretsutveckling
Presentation av resultaten från kretskonferensen och diskussion om hur vi går vidare. Summering och diskussion.
12:00 Lunch
13:00 Presentation av Handla Miljövänligt-nätverket
Jonna Enetjärn presenterar nätverket och informerar om planerna för den regionala upptakten och årets Miljövänliga Vecka.
13:20 Information från Floraväkteriet
Hur kan vi vara med i Floraväkteriets övervakning av rödlistade växter längs Vindelälven? Åsa Hagner, ordförande i Västerbottens läns Botaniska förening och Mikael Marberg, länssamordnare Floraväkteriet.
14:00 Fika
14:30 Biosfärområde Vindelälven-Juhtatdahka
Staffan Landström presenterar projektet och vilka möjligheter det erbjuder oss i Naturskyddsföreningen. Diskussion om hur kretsarna kan vara delaktiga i projektet.
15:50 Avslutning
16:00 Slut

Stämmohandlingar

Dagordning Länsstämma 2016 (pdf)