Teaterturné: Grismanifestet

Under oktober kommer föreställningen Grismanifestet till Västerbotten. Grismanifestet handlar om en kvinna som försöker hantera sin allt tilltagande ångest för hur vi behandlar natur, miljö och klimat. I föreställningen kommer hon på hur hon ska vända sitt missmod till en konstruktiv kraft.

Genom en blandning av fantastik och realism skapar pjäsen sin egen värld. Med hisnande bilder skildrar pjäsen krocken mellan å ena sidan naturen och livsbehoven och, å den andra sidan, vårt rationella samhälle.

I anslutning till föreställningarna kommer vi ha ett publiksamtal – tillsammans med en representant från någon miljöorganisation – och erbjuda de intresserade information om hur man kan engagera sig och vilka möjligheter det finns att påverka och förändra.

Turnéplan Västerbotten:

Umeå 11 oktober – Lokal: Klossen. Tid: 19:00