Varmt välkommen till kretskonferens söndag 26/11 i Lycksele

Kretskonferens 2017

Alla medlemmar bjuds in till en heldag i Lycksele med fokus på hur vi kan fortsätta utveckla föreningsverksamheten lokalt och stärka den inre samverkan och nätverket mellan kretsarna. En möjlighet för dig att träffa och lära känna andra natur- och miljöengagerade från hela länet!

09.30  Fika
10.00  Inledning, Länsordförande Mats Djupsjöbacka hälsar alla välkomna
10.10  Presentation av kretsarnas verksamhet
11.00  Workshop om intern samverkan mellan kretsarna, Natalie Toft, verksamhetsutvecklare på regionala kansliet
12.15  Lunch
13.00  På gång inom föreningen på riksnivå, Stina Lindblad, ledamot i Riksföreningens styrelse
14.00  Fika
14.20  Studiefrämjandet i Västerbotten, Anna Johansson, om organisationen och möjligheter till samarbete
14.50  Hur arbetar länsförbundet för kretsarna? Länsförbundets styrelse, om långsiktiga mål och verksamhetsplanen
15.15  Efterföljande gruppsamtal och diskussion
15.45  Summering och utvärdering av dagen, Länsförbundets styrelse
16.00  Avslut

Här kan du ladda ned inbjudan och program som PDF.

Plats: Ansia Resort, Sommarvägen 1, 921 42 Lycksele
Klicka här för att se karta och vägbeskrivning.

Dagen är kostnadsfri och länsförbundet bjuder på lunch och fika.
Kontakta din krets för att få information om samåkning eller om du vill söka bidrag för reskostnader.

Anmälan senast 15 november via följande webbformulär:

För frågor välkommen att kontakta Natalie Toft på regionala kansliet på tel. 076-143 95 44 eller e-post kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se.