Välkommen till kretskonferens i Umeå lördag 17 november

Kretskonferens 2018

Alla medlemmar bjuds in till en heldag i Umeå med fokus på hur vi kan fortsätta utveckla föreningsverksamheten i kretsarna. En möjlighet för dig att träffa och lära känna andra natur- och miljöengagerade från hela länet!

09.30  Fika
10.00  Inledning, Länsordförande Mats Djupsjöbacka hälsar alla välkomna
10.10  Presentationer från kretsarnas verksamheter
11.15  Lansering av länets nya diskussionsforum, Natalie Toft, verksamhetsutvecklare på regionala kansliet
12.00  Lunch
13.00  Workshop: Påverka er kommuns naturvårdsarbete, Andreas Skarmyr, projektledare våtmark, och Hannah Wallin, sakkunnig skog, från rikskansliets skog- och naturvårdsavdelning
14.30  Fika
14.50  Fortsättning workshop, Andreas Skarmyr och Hannah Wallin, Mikael Pettersson, LONA-ansvarig på Länsstyrelsen Västerbotten
15.50  Summering och utvärdering av dagen, Länsförbundets styrelse
16.00  Avslut

Här kan du ladda ned inbjudan och program som PDF.

Datum: Lördag 17 november kl 10.00-16.00 (fika från 09.30)
Plats:
Umeå Folkets Hus

Värd för arrangemanget är Naturskyddsföreningens lokala krets i Umeå, Nordmaling och Vännäs.

Dagen är kostnadsfri, lunch och fika ingår. Kontakta din krets för att få information om samåkning eller om du vill söka bidrag för reskostnader. För kretsar med färre än 500 medlemmar ersätter länsförbundet resekostnader för två personer/krets.

Anmälan senast 4 november via följande webbformulär:

För frågor välkommen att kontakta Natalie Toft på regionala kansliet på tel. 076-143 95 44 eller e-post kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se.