Föreningsutbildning ”Från idé till handling” – en heldag för medlemmar 18 november

Umeälven – foto: Umeå kommun

Föreningsutbildning 2018

Varmt välkommen till denna utvecklande heldag för ideellt engagerade i Naturskyddsföreningens kretsar i Västerbottens län. Vi bjuder in alla som är aktivt engagerade i en lokal kretsverksamhet eller som har ett intresse av att bli mer delaktiga i kretsens arbete och aktiviteter.

Utbildningen har ett praktiskt fokus med temat att gå “Från idé till handling”. Dagen riktar sig till dig som vill bli, eller redan är engagerad i en lokal krets.

Under dagen varvar vi teoripass med samtal och övningar, vi går bland annat igenom:
• Naturskyddsföreningens organisation och roll i samhället
• Praktiskt arbete och strategisk planering – olika resurser, olika behov
• Om vikten av att känna till nuläget och sin hembygd, utvecklingsområden och prioriteringar
• Effektiva metoder för att komma till handling med resultat
• Sätt att utveckla och jobba i, och tillsammans med arbetsgrupper och nätverk

Här kan du ladda ned inbjudan som PDF.

Datum: Söndag 18 november kl 09.00-17.00
Plats:
Umeå Folkets Hus

Värd för arrangemanget är Naturskyddsföreningens lokala krets i Umeå, Nordmaling och Vännäs.

För dig som även är med på lördagen börjar vi med en kort introduktion direkt efter kretskonferensen 17/11 kl 16.15-17.00. Gemensam middag kl 18.00-20.00.

Utbildningsdagen är kostnadsfri, lunch och fika ingår, samt middag på lördagen. För dig som deltar på lördagens kretskonferens och behöver övernattning ordnar kansliet bokning av boende lördag-söndag.

Kontakta din krets för att få information om samåkning eller om du vill söka bidrag för reskostnader. För kretsar med färre än 500 medlemmar ersätter länsförbundet resekostnader och övernattning/frukost för två personer per krets. För kretsar med fler än 500 medlemmar står kretsen själv för resekostnader och övernattning/frukost.

Anmälan senast 4 november via följande webbformulär:

För frågor välkommen att kontakta Natalie Toft på regionala kansliet på tel. 076-143 95 44 eller e-post kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se.