Ny regional skogsstrategi – Inbjudan till möte i Umeå torsdag 20/2

Är du intresserad av skogsfrågor?
Tycker du att det är viktigt att skydda våra naturskogar och bevara den biologiska mångfalden?

Välkommen till ett möte tillsammans med andra skogsaktiva i Naturskyddsföreningen för att diskutera remissförslaget till den nya regionala skogsstrategin för Västerbottens län.

Plats: Kulturhuset Klossen i Umeå
Datum: Torsdag 20 februari
Tid: Kl. 19.00

Det är Länsstyrelsen, Skogsstyrelsen och Region Västerbotten som i samverkan med andra aktörer arbetat fram förslaget.

Mer information om ”Förslag skogsstrategi för Västerbottens län med handlingsplan” kan du läsa på denna sida

Ladda ned remissförslaget i sin helhet: ”Strategi för Västerbottens regionala skogsprogram” (pdf)

Kontakt:
Christine Ratke, tel 073-309 29 91‬
Isak Vahlström

Naturskyddsföreningen i Västerbotten arbetar för att rädda den hotade biologiska mångfalden i våra skogar. Det största hotet mot livet i våra skogar är det moderna skogsbruket som omvandlar biologiskt rika naturskogar till biologiskt utarmade trädplantager. Det effektivaste sättet att arbeta för att försöka rädda naturskogar från avverkning är att leta signalarter.

Det finns mer att läsa om både naturskog och signalarter på denna sida. Oavsett kunskaper så kan alla som vill hjälpa oss att rädda naturskogar från avverkning, t.ex. genom att tipsa oss om hotade gammelskogar och genom att gå våra skogskurser och lära sig mer om naturskogens trolska värld.

Har du frågor om skog? Mejla Sture Gustafsson eller ring: 070-220 46 41

Externa länkar:
>Interaktiv karta över all skyddad natur i Sverige
>Interaktiv karta över registrerade nyckelbiotoper och naturvärden i Västerbotten