Nyhetsbrev till Naturskyddsföreningens medlemmar i Västerbotten – Oktober 2020

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)

MEDLEMSBREV från Västerbottens Naturskyddsförening – Oktober 2020. Inbjudan till höstkonferens lördag 7 november online via Zoom med tema: Politisk påverkan och biologisk mångfald. Dags att skicka in din nominering till miljöpriset Guldspoven 2020, senast 25 oktober! Och nu söker vi alla naturälskare i Sorsele som vill bli aktiva och engagera sig i vår lokalförening.

Ur innehållet:

Hej alla naturälskare i Sorsele!

Vill du vara med och skapa förutsättningar för dig själv och andra att leva mer hållbart och klimatsmart i en nära kontakt med naturen? Då finns chansen för dig att bli delaktig i din lokala Naturskyddsförening i Sorsele.

Här har du möjlighet att engagera dig precis på det sätt som passar dig, och alltid veta att du bidrar med en viktig insats för naturen. Det finns många sätt att delta aktivt i föreningen, det kan handla om att arrangera aktiviteter som t ex cafékvällar, skogsutflykter och föreläsningar, eller påverka kommunen så att de blir bättre på naturvård.
Om du är intresserad av längre uppdrag finns det också styrelseuppdrag och chansen att få erfarenhet av att jobba strategiskt med att planera verksamheten långsiktigt.

Är du intresserad och vill veta mer?
Välkommen att höra av dig till Västerbottens föreningskansli
Kontakta kansliet: Skicka e-post  tel. 076-143 95 44

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)