Nyhetsbrev till Naturskyddsföreningens medlemmar i Västerbotten – December 2020

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)

MEDLEMSBREV från Västerbottens Naturskyddsförening – December 2020. Tack till alla som deltog vid höstkonferensen! Skellefteåkretsen arrangerade tipsrunda på Rovön. Lyssna till Jon Andersson från Umeåkretsen i P4 Västerbotten när han bemöter några av Skogsutredningens förslag. Omställningsgruppen i Skellefteå bjuder in till digital julfika via Zoom 16/12.
God jul och gott nytt år önskar Naturskyddsföreningen i Västerbotten – ta hand om er!

Ur innehållet:

Tack till alla som deltog vid vår digitala höstkonferens i november!

I november arrangerades den årliga höstkonferensen digitalt via Zoom. Det var en inspirerande och lärorik dag med workshop om politisk påverkan och en utbildning i att leda Naturfalken – ett simborgarmärke i artkunskap. Två lokala politiker, Elin Söderberg och Felicia Lundmark, deltog via förinspelad video för att ge sina perspektiv på påverkansarbete. Som avslutning delades det nya miljöpriset Guldspoven ut för första gången. Årets pris gick till Stefan Delin, för ett fantastiskt och mångårigt arbete till förmån för Tornfalken i Västerbotten.

På bilden: Ett covidsäkert överlämnande av Guldspoven-diplomet till Stefan Delin av styrelseledamot Krister Persson. Den vackra Storspovendesignen är skapad av Joel Hultdin.

Julfika via Zoom 16 december

Omställningsgruppen i Skellefteå bjuder in till digital julfika den 16/12 kl 18.30 via Zoom. De kommer bland annat att berätta om gruppens aktiviteter hittills och vad som planeras framåt.
>> Läs mer och skicka anmälan

Visste du att vi har ett natur- och miljöforum på nätet som är öppet för alla? Här finns möjlighet att bygga nätverk, delta i samtal, utbyta idéer och bidra till förändring i viktiga frågor om t.ex skog, biologisk mångfald, klimat och hållbar livsstil. Välkommen in på forumet för att delta i diskussioner kring de ämnen som engagerar dig!

www.forum-vasterbotten-naturskyddsforeningen.se