Dags att nominera nya personer till länsförbundets styrelse!

Här kommer en hälsning från valberedningen inför länsstämman i Västerbotten! Det är nämligen hög tid att nominera nya personer till länsförbundets styrelse, så vi vill be dig om hjälp!

Vi behöver namn på personer som kan och vill engagera sig under ett eller två år i det viktiga arbete som länsförbundets styrelse utför! ( Kolla här om du undrar vad det handlar om: https://vasterbotten.naturskyddsforeningen.se/vad-vi-gor/ )

En fördel är om styrelsemedlemmarna kommer från olika delar av vårt stora län och har olika intresseområden och olika kunskaper kring frågor som rör Naturskyddsföreningen. Skog, vatten, jordbruk, rovdjur, fåglar, kemikalier, gruvnäring etc är exempel på områden som vi önskar att styrelsen ska ha koll på. Kompetenser som rör ekonomi, personaladministration och ledarskap är också mycket välkommet! Vi strävar också efter en rimlig balans när det gäller kön och ålder!

Känner du dig sugen på en ny roll i föreningen, eller känner du någon som du tror skulle kunna bidra till ett vinnande lag under de kommande två åren så ber vi dig höra av dig till oss i valberedningen vasterbotten.valberedning@naturskyddsforeningen.se senast 14/2. Var snäll och checka av med den du tänker nominera, så att hen är med på noterna!

Stort tack för hjälpen!

/ Valberedningen inför stämman 2021: Karin Bjurberg-Lindström, Frauke Molander och Ingegerd Saarinen