Nyhetsbrev till Naturskyddsföreningens medlemmar i Västerbotten – Maj 2021

>> Läs hela nyhetsbrevet här (öppnas i din webbläsare)

MEDLEMSBREV från Västerbottens Naturskyddsförening – Maj 2021.
I korthet: Nominera din miljöhjälte till Guldspoven 2021 • Årsmöte i Vindeln • Fågeldag i Klimpfjäll • Natursnokarna firar 30 år

Ur innehållet:

Naturskyddsföreningen i Västerbotten delar ut ett årligt miljöpris till en eller flera individer som gjort en förtjänstfull insats för natur eller miljö i länet. Utmärkelsen med namnet ”Guldspoven” är uppkallad efter Västerbottens landskapsdjur Storspoven.

Med miljöpriset vill länsförbundet uppmärksamma de eldsjälar och lokala miljöhjältar som med driv och engagemang spelar en viktig roll i arbetet att skydda vår natur och skapa ett hållbart samhälle och framtid för kommande generationer.

Läs mer och skicka in din nominering!