Nu söker vi natur- och kulturguider i Västerbotten!

Utflyktsmålen kan vara fornlämningar, geologiska formationer, naturreservat, vandringsleder eller annat av allmänt intresse. Friluftsaktiviteter kan vara paddelturer, övernattningar utomhus eller vandring. Du som guide väljer själv aktivitet, område och tid. Antalet deltagare begränsas till 6-8 för att vara pandemisäkert. Projektet genomförs sommaren 2021, med möjlig förlängning.

Kvalifikationer för uppdraget:
• Du har mer än allmän kunskap inom områden (något) som biologi,
naturgeografi, arkeologi eller friluftsliv.
• Du är 21 år eller mer, samt medlem i Naturskyddsföreningen.
• Du kan organisera och leda en gruppexkursion och på ett smittsäkert sätt genomföra arrangemanget.

Ersättning:
Du får 1000 kr och dina resekostnader ersatta enligt schablon per genomförd exkursion, vid behov också för rekognoseringstur. Den ekonomiska ersättningen erhålls efter redovisning av uppdragets genomförande.

Syfte:
Att utnyttja det ökade intresset hos allmänheten att besöka lokala utflyktsmål, samt att förhöja upplevelsen och kunskapen hos besökare med hjälp av en Natur-/Kulturguide.

Här skickar du in din intresseanmälan

OBS Sista anmälningsdag är 27 maj!

Är du intresserad eller har frågor?

Kontakta regionkansliet:
kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se