Nomineringen är öppen – Miljöpriset Guldspoven 2022

Naturskyddsföreningen i Västerbotten har sedan 2020 delat ut ett årligt miljöpris till en eller flera individer som gjort en förtjänstfull insats för natur eller miljö i länet. Utmärkelsen med namnet ”Guldspoven” är uppkallad efter Västerbottens landskapsdjur Storspoven.

Med miljöpriset vill länsförbundet uppmärksamma de eldsjälar och lokala miljöhjältar som med driv och engagemang spelar en viktig roll i arbetet att skydda vår natur och skapa ett hållbart samhälle och framtid för kommande generationer.

Kriterier: Priset delas ut till en eller flera individer för en ideell insats eller verksamhet. Vinnaren utses av en jury bestående av länsförbundets styrelse och kommer att tillkännages senare under hösten.

Skicka in: Nominera din miljöhjälte här!

Med din nominering skriver du in en utförlig motivering till varför du tycker att just denna person förtjänar att motta miljöpriset Guldspoven 2022.

Sista datum att skicka in din nominering är den 30 september.

Kontakt regionkansliet
E-post: kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se