Ett fortsatt kärnkraftsfritt Bottenviken

Naturskyddsföreningen har samarbetat med nätverket Kärnkraftsfritt Bottenviken framförallt mot planerna på ett nytt kärnkraftverk i finska Pyhäjoki, men även mot fortsatt kärnkraft i Sverige.

Den 21 augusti hölls en avslutande träff för nätverket i Skellefteå. En stor nyhet är att kärnkraftverket i Pyhhäjoki nu går i graven. Läs mer om detta, samt om kampen för ett Kärnkraftsfritt Bottenviken som pågått sedan 2011. >> Minnesanteckningar från nätverksträffen den 21 augusti 2022

”Nätverket Kärnkraftsfritt Bottenviken är ett partipolitiskt obundet nätverk för alla som vill arbeta för att stoppa byggandet av kärnkraftverk i Bottenviksområdet. Vi bryr oss om miljön och vill arbeta för en hållbar utveckling utan kärnkraft. Vi anser att kärnkraften inte är någon lösning på klimathotet, det är i stället ett slut på energislöseriet, smart energiteknik och olika förnybara energilösningar. Vi vill samarbeta över alla gränser för en kärnkraftsfri värld.”

Samlade inlägg om kärnkraft

Kontaktuppgifter till nätverket