Välkommen till höstkonferens i Skellefteå lördag 28 oktober

Välkommen till Naturskyddsföreningen i Västerbottens årliga höstkonferens den 28 oktober! I år samlas vi på Medlefors folkhögskola och konferens i Skellefteå för en heldag av inspirerande föreläsningar, workshops och erfarenhetsutbyte. Konferensen riktar sig både till medlemmar och aktiva i länets lokalföreningar men även till dig som inte är medlem och vill lära känna föreningen bättre.

Anmäl dig senast den 19/10 via denna länk: klicka här

Plats: Medlefors, Medleforsvägen 2, 931 45 Skellefteå

Dagens upplägg (fullständigt program hittar du här)

• kl. 09.30 Ankomstfika
  • kl. 10.00 Inledning
  • kl. 10.15 Föreläsning med Ola Jennersten: Naturlycka – Om ängar, pollinering och biologisk mångfald!
  • kl. 12.00 LUNCH
  • kl. 13.00 Föreläsning och diskussion: Klimatanalys Norr
  • kl. 14.05 Prisutdelning miljöpriset Guldspoven
  • kl. 14.20 Workshop, samtal och erfarenhetsutbyte: Hur skapar vi engagemang i Naturskyddsföreningens lokalföreningar?
  • kl. 14.50 FIKA
  • kl. 15.05 Fortsättning workshop
  • kl. 15.50 Vi avrundar och sammanfattar dagen
  • kl. 16.00 Avslutning

Ladda ner programmet

Deltagande är kostnadsfritt – förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika ingår. Föreningsmedlemmar kan söka reseersättning från länsförbundet!

Värd för arrangemanget är Naturskyddsföreningen i Västerbotten. Frågor? Välkommen att kontakta Västerbottens regionala kansli på tel. 076-143 95 44 eller skicka e-post