Bildgalleri från höstkonferensen i Skellefteå

Den 28 oktober samlades ca 35 natur- och miljöengagerade för en heldag på Medlefors i Skellefteå och deltog i Naturskyddsföreningen Västerbottens årliga konferens.

Nya och gamla medlemmar, tillsammans med länsförbundets styrelse och anställda på regionkansliet, tog del av ett spännande program för dagen.

Ola Jennersten föreläste om biologisk mångfald, Simon Grenholm och Peter Lugnegård berättade om projektet Klimatanalys Norr. På eftermiddagen delades miljöpriset Guldspoven ut, som detta år gick till Torgny Forsgren. Dagen avslutades med en workshop om hur vi kan skapa mer engagemang i Naturskyddsföreningens lokalföreningar.

Det var en väldigt trevlig dag med inspirerande möten och samtal. Det bjöds även på otroligt god mat och fika från Medlefors egen restaurang Spisa.

Här kan du se några bilder från dagen. Hoppas vi ses nästa gång!