Digitala föreläsningar och nätverksträffar – Pollineraförmat.nu

Välkommen till digitala föreläsningar med pollineringsnätverket i Västerbotten

Syftet med vårt regionala pollineringsnätverk är att föra samman intresserade från hela länet för kunskapsutbyte, samarbete och engagemang för att rädda våra pollinerande insekter. Alla är välkomna!

Vi ses digitalt på Zoom den tredje tisdagen i månaden (kvällstid).

Mer information om nätverksträffarna hittar du på hemsidan Pollineraförmat.nu

Möten under 2024

Nätverksträffarna genomförs digitalt via Zoom om inget annat anges. Träffarna med föreläsningar är öppna för alla och är gratis för såväl medlemmar som icke-medlemmar i Naturskyddsföreningen.

OBS: Föranmälan krävs för att få tillgång till mötets inloggningslänk.

Kommande möten

Tisdag 23 april kl 18.30-20.00 på Zoom

Om föreläsningen:

Jenny Ekman från Naturskyddsföreningens mat och jordbruksnätverk kommer att prata om pollinerande insekter, Rädda bina-kampanjen och Naturskyddsföreningens nya rapport som släpps om bekämpningsmedel.

Anmäl dig senast 20 april!

Tisdag 21 maj kl 18.30-20.00 på Zoom

Om föreläsningen:

Pim Bendt, enhetschef för odlingslandskap och gruvor på Naturskyddsföreningen, föreläser om biologisk mångfald, pollinerande insekter och jordbruket.

Anmäl dig senast 20 maj!

Skicka anmälan