Föreningskonsulent sökes till länet

Konsulent till Naturskyddsföreningen i Västerbotten

Vi söker vi en person som i samarbete med länsförbundet ska genomföra verksamheten vid det nya länskansliet. Arbetet består huvudsakligen i att stödja och utveckla verksamheten i föreningens lokala avdelningar och att anordna utbildningar av olika slag. I tjänsten ingår också att bistå länsförbundets styrelse med att samordna/ administrera natur- och miljövårdsarbetet inom länet.

Du bör bl.a. ha:
God samarbets- initiativ- o organisationsförmåga.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (på svenska).
God social kompetens; förmåga att bemöta personer på ett trevligt sätt.
God kännedom om vanliga datorprogram och hantering av hemsidor.

Tjänsten är på deltid, högst 50 %. Arbetet innebär mycket kontakt med lokala föreningar både genom resor och på andra kommunikationssätt. Det är en fördel om du bor rel centralt i länet. Se mer info i dessa filer:  Verksamhet vid nya länskansliet NFac , Kravspec. fören.konsulent NF

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 10 mars 2015 .