Välkommen till höstkonferens lördag 7 november – online via Zoom

Inbjudan till Naturskyddsföreningen i Västerbottens höstkonferens 2020, med tema politisk påverkan och biologisk mångfald

Konferensen arrangeras online via e-mötesverktyget Zoom.

Schema för dagen:

Kl 10-12 Digital workshop om politisk påverkan
Vad kan kommunen göra för att driva på omställningen? Hur påverkar vi den lokala miljöpolitiken? Hur gör vi klimatförändringar och förlusten av biologisk mångfald till centrala frågor inför valet 2022?
– Annelie Andersson, chef stab analys och påverkan på Naturskyddsföreningens rikskansli.

Kl 12-13 Lunchpaus

Kl 13-15 Biologisk mångfald och ledarutbildning Naturfalken
Vad är biologisk mångfald och varför är det viktigt? Hur kan vi öka kunskaperna om arter lokalt via Naturfalken? Praktisk utbildning där du efteråt kan leda en Naturfalkentagning i din lokalförening. Samt kort om Natursnokarna och Operation Rädda Bina.
– Eva Lindberg, verksamhetsledare för Naturfalken på rikskansliet.

Kl 15 Prisutdelning miljöpriset Guldspoven 2020
Tillkännagivande av pristagaren av årets Guldspov.

För att kunna ansluta till konferensen behöver du en Zoom-länk som skickas till din e-post inom ett par dagar efter att du gjort din anmälan.

>> Registrera dig här

Deltagande är kostnadsfritt och konferensen är öppen för alla.

Värd för arrangemanget är Naturskyddsföreningen i Västerbotten.

För frågor välkommen att kontakta Västerbottens kansli på tel. 076-143 95 44 eller skicka e-post