Nytt miljöpris i Västerbotten – Guldspoven 2020

Illustration: Joel Hultdin

Naturskyddsföreningen i Västerbotten har i år inrättat ett nytt miljöpris som under hösten kommer att delas ut till en eller flera personer som gjort en förtjänstfull insats för natur eller miljö i länet.

Utmärkelsen har fått namnet ”Guldspoven” och är uppkallad efter Västerbottens landskapsdjur Storspoven.

Med detta nya miljöpris vill länsförbundet bidra till att uppmärksamma de många eldsjälar som vi har här i Västerbotten.

Lokala miljöhjältar som med sitt driv och engagemang spelar en värdefull roll i det viktiga arbetet att skydda vår natur och skapa ett hållbart samhälle och framtid för kommande generationer.

Välkommen att skicka in din nominering till e-post adressen nedan, och glöm inte att skriva en riktigt bra motivering till varför du tycker att just denna person förtjänar att motta miljöpriset Guldspoven 2020.

Sista datum att skicka in din nominering är den 25 oktober!

Vinnaren av Guldspoven 2020 kommer att tillkännages vid en digital prisutdelning lördag 7 november kl 15.00. Alla är välkomna att delta vid det digitala mötet, se mer information på denna sida.

Pressmeddelande 2020-11-04: Tre finalister nominerade till Guldspoven 2020

E-post: kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se